torsdag 4. desember 2008

Telefonen Annabelle

Etter at jeg hadde skrevet "om min første bærbare" begynte jeg å tenke over om det er andre ting som jeg fremdeles tar som en selvfølge men som ungene ikke har sett eller vet hva er.

Vi har jo en del uttrykk som henger igjen i fortiden:

Min mann seiler. (Han "seiler" en tankbåt)
Slå på tråden. (Ringe)
Trekke i snoren. (Nå trykker vi jo enten det nå er på buss eller toalett)
Skru ned lyden. (Trykk ned lyden)
Jungeltelegraf

Og det er sikkert mange andre uttrykk også som jeg ikke kommer på her og nå. Jeg kom til å tenke på min første telefon. Nå er det riktignok ikke dreieskive på den men det er ikke langt unna.

Telefonen Annabelle:



Fin? Det synes jeg også, i noen år ihvertfall. Nå er vi på 80-tallet. Men med så mye annet så kom det noe mye mere moderne. Et enkelt rør med taster på innsiden, og med holder slik at den kunne henge på veggen. Skikkelig tøft..... Akkurat slik vi hadde sett i amerikanske filmer. Annabelle ble gitt bort, og hun var i tjeneste i mange år hos ny eier.

Men så for 1 år eller 2 siden fikk jeg spørsmål om jeg ville ha henne tilbake! Og det ville jeg gjerne. Flaks. Planen er å ha henne som pynt i hagestuen når jeg får det, så hun er jo på en måte litt hagerelatert!!!

Ingen kommentarer: