mandag 22. desember 2008

Det gjenstridige juletre


Nå lurer jeg nesten på om juletrær har sjel og sin egen vilje? Juletreet vårt som jeg strevet slik med å få inn i bilen tror jeg må ha det. Og det vil tydeligvis ikke være hos oss! I morges var det nemlig borte vekk! Jeg hadde satt det på hagens luneste sted som er mellom en fjellvegg og garasjen. Men selvfølgelig det må jo ha vært vinden likevel som hadde klart å få tak i det. Det må ha blåst fra en helt uvanlig retning også....

Jeg tok det med ro, vi har greie naboer så jeg regnet ikke med at noen hadde tatt det. Og ganske riktig jeg fant det nede i veien. Nå er det pyntet og jeg håper det heretter oppfører seg skikkelig.

Vi fikk oss en luftetur sent i går kveld. Igjen gikk strømmen og hele huset ble svart. Kanskje ikke så rart med tanke på all den nedbøren som kom i går. Vi (pappa) hadde dekket til støpslene til utelysene, men tydeligvis ikke godt nok. Men ingen grunn til uro, ungene er utrolig tjenestevillige når det er "krise" på gang. De hadde lommelyktene klare og før jeg fikk protestert stod de klare med lykter - i pyjamaser og støvler. Forsøk å få dem ut for å leke når det regner...

Jeg kan nå krysse av for at vi har vasket gulv, båret ved og pyntet tre.
Det som gjenstår til i morgen er å stryke juleduken, pakke inn gavene til de som skal være hos oss (de andre gavene er avlevert) julebad, og lage karamellpudding som er vår juledessert. Det burde ikke være uoverkommelig for morgendagen. Enkelte lillejulaftener synes jeg at jeg holder på til midnatt.

Ingen kommentarer: