søndag 28. desember 2008

Fotosafari i hagen



Når en av guttene er syk er det ikke så mye å finne på. Nydelig vær ute gjorde at det kriblet i kroppen etter å gå tur. Men, men jeg får ha det tilgode. En liten rusletur i hagen ble det.


Gravmyrt, som skal bort til sommeren. Den dekker nesten alt. Greit med bunndekkere men det får være måte på.


Buksbom


Å, hadde jeg glemt å ta deg inn for vinteren? Stakkar som ligger her uten klær. Frosset fast var hun så jeg brukte varmt vann for å få henne løs og i hus.


Egentlig en fontene, men er nå nedgradert til lysestake.


Guttungen har ikke spist i hele dag, og da jeg spurte hva som skulle få han til å spise ihvertfall litt, svarte han "bål i hagen og pølser på spidd" villmarkens sønn som han er! Mor tenner selvfølgelig på et bål, men når han sitter der med grillspydet så var ikke matlysten der likevel. Det ante meg at det ville gå slik, men det var forsøket verdt. Han synes ihvertfall at litt frisk luft gjorde godt.

3 kommentarer:

Randines parsellhage sa...

Gravmyrt er flott, men likevel en plage. Ser ut til at dere også har rimfrost idag.

Så koselig å kunne ha bål i hagen, selv om sønnen ikke var i form. Hjelper det ikke med pølser så nytter ingenting. Fordelen med barn er at de ofte kommer seg raskt.

Ønsker deg en fortsatt fin romjul!

Juni sa...

Nydelig med det lille hvite rundt de grønne bladene!
Det så skikkelig koselig ut med bål og pølsegrilling i hagen og orket han ikke det - ja, da er han ikke frisk stakkars.
Håper det går fort over.

Lin sa...

Så utrolig flotte bilder!
Nydelig! For en snill mamma du er!