torsdag 25. desember 2008

GOD JUL!


God Jul til alle! Spenningen er utløst og nå hersker fred og ro. Jeg var rimelig sliten etter gårsdagen. Det utrolige er at ungene er fornøyd med hver eneste presang! De fikk også et Wii spill og heldigvis - de har montert og installert spillet selv. Akkurat nå er det bowling som spilles og jeg hører jubelen når de får strike. Jeg har forsøkt meg på litt golf selv og det er gøy!

Strømpene ungene får om morgenen julaften er en modell fra 60-tallet. De var store nok for oss, men for 2000-talls unger blir de temmelig små.




Og så må jeg bare få si at mødre er en merkelig rase! Karamellpuddingen vi har julaften er min mormors oppskrift. Selv har jeg lært det av min mor igjen. Hun lærte meg at jeg måtte være veldig nøye når jeg hadde den i vannbad i ovnen. Jeg måtte ikke ha for sterk varme, og dermed tar det timevis. Dette har hun helt glemt at hun har sagt til meg, og nå koker hun sin egen på altfor sterk varme for å bli fort ferdig. I går var alle så fornøyd med min utgave og hun tror det er fordi jeg bruker vaniljestang og hun vaniljesukker. At hun har sagt at jeg må ha svak varme på ovnen, nei det har hun ikke sagt ....

3 kommentarer:

smgj sa...

Hehe - du får si det du som er mor selv. ;)

Go9d jul!

hajal. sa...

Her og går det i Wii spel på mellomgenerasjonen, medan besten og småttingane held seg mest til bamsar og div. andre fredlegare aktivitetar.
God Jul til deg og dine !

hildeG sa...

Karamellpudding er godt. Men hvis varmen er for sterk, blir det da vel piper i den, og smaken blir litt ekkel?
Jeg pleier å sette den i ovnen seint på lille julaften, med timeren på tre-fire timer. Da er den lunken når jeg står opp, og kan bæres rett inn på kjølerommet.(Vi spiser den ikke før første juledag)