onsdag 10. desember 2008

Oldefar en ape?

Tilbake til gamledager og ungene.

Når vi snakker om de eldre i familien går vi aldri lenger tilbake i tid enn til deres oldeforeldre. Jeg kan ikke selv huske at jeg har truffet mine egne oldeforeldre og derfor snakker jeg heller ikke om dem. Derfor burde det vel ikke være den store overraskelsen da eldstemann en dag spurte "om oldefar var den første i vår slekt som var menneske og ikke ape?" Alt som skal læres!

Ny gjenstand fra 70-tallet. Noen som kjenner den igjen?




Det var farger på det meste den tiden, til og med grønne, brune eller blå hvitevarer.... Lekkert..
Ungene kaller dette en CD-spiller, og det har de sett før mener de. Men den mangler stift så jeg får ikke spillt noen av de gamle LP`ene jeg har. Også denne skal ut i hagestuen engang! Det kommer ikke til å bli plass til planter der ute!




I går da jeg hentet ungene på SFO var det blitt kaldvær nok en gang. På vei ned bakken sier jeg til ungene at det er klink is. Det neste jeg hadde tenkt å si var at det var glatt, at de måtte være forsiktige og at de kunne gå i grøften for der var det steiner. Så langt kom jeg aldri. Da jeg hadde sagt is så ropte de "jippi" tok rennefart og forsvant ned bakken...... Jeg skjønner jeg begynner å bli gammel jeg også!

1 kommentar:

Randines parsellhage sa...

Unger klarer isglatte veier mye bedre enn oss heldigvis.

Det var en koselig gammel platespiller du hadde, håper du får fatt i ny stift til den.....