søndag 21. desember 2008

Plastic fantastic



Da var poden hentet hjem fra de store skoger. Det hadde vært helt topp - det gøyeste bursdagsbesøket han hadde vært i. Ikke verst med tanke på årstiden og været som har vært - øs pøs hele tiden. De har sovet på reinsdyrskinn så både han og soveposen dufter villmark for å si det slik.

Jeg skulle også ta med en kamerat, og på vei hjem skulle vi stoppe i juletreskogen hvor de skulle hjelpe meg å finne et fint tre. Jammen sa jeg hjelp. De oppdaget at det var laget til med gapahuk, bål, kaffe og pepperkaker og borte vekk var de små pyromanspirene....

Å finne et tre var ikke noe problem. Det skulle vise seg at problemet var å få det inn i bilen! Tidligere har jeg lagt ned et baksete og så har det gått helt fint. Men det viste seg at det var noe feil med setene så det var bare ikke mulig. Jeg fikk en utfordring, er det ikke det det heter? Det var å dytte og slite fra alle bauger og kanter. Kaldt var det og skikkelig pøsregn, fingrene var stivfrosne og jeg så etterhvert ut som en druknet katt.

Det kom nå inn på et vis tilslutt, men nå er jeg så ødelagt i armene at det er med nød og neppe at jeg klarer å løfte dem bort på tastaturet! Heretter blir det verken Arizonagran, Koreagran eller Balsamtre. Ja takk til plastikk! Personlig hadde det gått bra med en lite ekte ett på rundt 1,5 meter men da hadde ungene blitt for skuffet.

2 kommentarer:

Randines parsellhage sa...

Det høres ut til å vært en stabasiøs juletredag i øsende regn......

Men ekte juletrær lukter bedre enn de i plast, plastlukt blir liksom ikke helt det samme.

Rekkehuset sa...

Takk for hyggelig hilsen i bloggen min:-) Høres ut som om du gjorde en fantastisk innsats med juletreet - og jeg er enig med Randine; plasttre er vel ikke helt det samme...
Ha en riktig fin jul, og et flott 2009! Hjertelig hilsen Hanne.