søndag 25. januar 2009

Fototur til Herdla naturreservat


Herdla er en liten øy nord for Askøy. Helt paddeflat minner det litt om Danmark. Landskapet er kanskje ikke så spennende, men det har sin sjarme. Under krigen hadde tyskerene flyplass og bunkere her. Disse ligger nå i ruiner og er spennende kulisser for ungenes leker. Nå er det langt fredeligere her, med fuglereservat. Området er et populært turområde så dersom du ønsker å se noe annet enn måser må du nok opp grytidlig.


Her er vi!

En del av rullebanen.


Ruinene blir nå brukt til lek (ikke så fredelig) og til å hege opp rugekasser.


Oppe på åsen melom bunkerene ligger den autostradaen.






Noen kjenner kanskje denne båten. Hurtigruten.

7 kommentarer:

Juni sa...

Så nydelige bilder!
Dere har sannelig mange fine turområder å boltre dere på.
Flink til å gå på tur er du og.

Jeg har en utfordring til deg inne hos meg!
Hvis du vil.

Seascape sa...

En hilsen til deg ligger i min blogg.

Lenge siden jeg var på tur på Herdla, men i dag fikk jeg meg en nydelig foto tur med Gry bak knipse knappen.

Seascape sa...

Hei Gry :-D

Jeg utfordrer deg, se i min blogg.

Ønsker deg en fin uke.

smgj sa...

Hei! Jeg ser du er glad i å fotografere - så det ligger en utfordring også hos meg - selv om Seascape kom meg i forkjøpet... :
http://smgj.wordpress.com/2009/01/26/det-6-bildet/

Randines hageblogg sa...

Takk for nydelige bilder fra Herdla, det ser akkurat likedan ut siden jeg var der sist.
På 70-tallet var det en kafe i av husene....
Sommerstid er det et flott sted å bade eller sole seg!

Oline sa...

Hei
Det bilde av "autostradaen" hadde vært knallfint kopiert på lerret! Alltid flotte bilder på bloggen din.

Gry sa...

Takk Oline!. Jeg hadde faktisk tenkt å få ett bilde på lerret - engang. Når jeg synes at jeg hadde et bilde som var bra.... Akkurat dette bildet var jeg ikke fornøyd med eksponeringen, så jeg tok mye kontrast. Etter det likyr jeg det også, så jeg skal tenke litt på det med lerret. Alltid bra med andres meninger!