tirsdag 6. januar 2009

FRI!

Endelig er det over, nå venter de bare på los. Det har vært en lang uke, selvfølgelig verst for dem ombord men også for oss hjemme. Min mor ville til og med avlyse sydenturen sin. (jeg har ikke fortalt ungene noe)

Nå skal han til to siviliserte land, Frankrike og Mongstad! Nå er jo ikke Mongstad noe land, men dere vet vel sånn ca hvor det er. Han skal hjem fra Mongstad og da kan vi sikkert hente ham.

Han skulle til Mongstad forrige gang han var ute også. Og ville da selvfølgelig ha besøk av familien ombord. Det var midt i uken og jeg var heller lunken til ideen, selv om jeg ikke ga uttrykk for det.... Jobb, ut på øyen for å hente unger og så er det sikkert 1,5 times kjøretur hver vei. Og med alt som skal gjøres en hverdag med lekser, matpakkesmøring etc var jeg heller lettet da turen ble kansellert. Men nå - jippi - vi skal til Mongstad!!! Sånn kan det gå.

Men jeg er ikke helt trygg for dem før de er så langt til sjøs at de unngår pirater. Her er utdrag av en mail jeg har fått fra han i dag:

"Ellers var det Mayday inatt, ute på ankringsplassen ved enden av kanalen -der hvor losen border. Et lasteskip ble bordet av pirater, og rensket for penger, tv'er og annet elektronisk utstyr... De fikk ingen hjelp før det var vel over, men ingen skadet heldigvis..."

P.S: Oppdatert - nå er de på vei! De vil være trygge for pirater i 16-tiden i dag.

8 kommentarer:

Sigrid sa...

Åh! Det var godt å høre. Det har vært en tøff tid for deg, dette. Klem

Elsa sa...

Tenker du er lettet og glad nå.Klem

Merethe R sa...

Veldig fin blogg. Stor kontrast mellom flotte bilder og dramatisk tekst de siste dagene! Nå er det ikke lenge til våren..

Harryford sa...

Godt å høre Gry!

Ja det er pussig hva plutselige endringer kan få en til å se annerledes på ting! Livet har noen slike overraskinger til oss!!!

Det hadde kanskje vært ennå koseligere å besøke Bretagne-kysten! ;-)

Min Verden Hanne sa...

wow - Pirater... bedre å kose seg med rosebildene da (som er fantastiske). Du må jo være "helt vekk" av engstelse... eller er du vant til det? Hmmm! Hanne

Randines parsellhage sa...

For en lettelse for deg og mannen..

Håper de raskt ute av Piratland, Mongstad en bagateller i forhold..

Fortsatt er jeg imponert over at du har beholdt roen, og ikke orientert ungene....

Juni sa...

Hurra!!
Dette var godt å lese.
Nå blir det nok stas å dra til Mongstad tenker jeg.
God tur!

Linnemi sa...

Så godt å høre at han er på vei til roligere farvann. Og all ros til deg, som har oppført deg voksent og latt barn få være barn. OG gjennomført en flott jul for familien. Du er tøff!
Jeg tenker du er lettet nå, og at det å lage karamellpuddig for andre gang på kort tid egentlig bare er veldig kjekt! *stort smil* og *klem*