torsdag 15. januar 2009

Irritert!

Jeg må bare få blåse ut litt irritasjon! Nå har jeg akkurat vært på butikken og gjort unna helgehandelen. Som vanlig var alle 5 parkeringsplassene øremerket funksjonshemmete opptatt. Jeg pleier å si for spøk til min mann at denne kommunen må ha et vanvittig helsebudsjett når disse plassene er opptatt til enhver tid. (de er selvfølgelig opptatt av folk som skal "bare")

Nå er jeg ikke irritert på egne vegne, jeg er rask til beins. Men jeg har sett i familien hva det gjør med folk som virkelig trenger plass, og som til slutt gir opp - de holder seg hjemme for de får ikke parkering likevel.

Men i dag var det en parkering som virkelig overgikk de andre. Inngangen til butikken er helt vanlig, to glassdører som går opp automatisk. Fyren hadde parkert så tett inntil døren at du kom nesten ikke ut med handlevogn!!! Slik gjør bare folk som tenker på seg selv. Bilføreren stod utenfor bilen og røyket, og jeg stoppet opp midt i døren selv og så på fyren. Jeg hadde på en vennlig og høflig måte tenkt å tilby meg å holde dørene åpne slik at han kunne kjøre bilen helt inn i butikken..... Men jeg slo det fra meg, etter å ha sett på fyren fant jeg ut at det ikke var verdt forsøket, han kom ikke til å skjønne poenget.

5 kommentarer:

Ellea sa...

Det er ikke bare irriterende det er slemt er det når de tar disse plassene!

Bønna sa...

Jo dyrere bil jo dårligere helse ser det ut til å være her (lurer på om det er mentalt)

Ida sa...

Godt sagt!
Skulle bare ønske at mennesker som trenger å ta slike hjertesukk til seg hadde gjort det.....
Ar de hadde skjønt poenget ja.

Anne på Moseplassen sa...

Dette med å parkere ulovlig på handicapplasser er utrolig lite omtenksomt.

Jeg har forresten en bror som har parkeringsbevis for handicap. Han ser ikke nødvendigvis ut som han trenger det, og får av og til tilsnakk av andre fordi han parkerer handicapt. Dette synes han er helt ok så lenge folk sier i fra på en pen måte, for han missliker også at det parkerers ulovlig. Han pleier bare å svare pent at han har tillatelse, og viser til parkeringsbeviset som ligger i bilvinduet.

Men han har også opplevd sure folk som etter at de har blitt fortalt at han har lov å stå der fortsetter å kjefte...

Gamleheksa sa...

Det er så mange rare mennesker. Slike som denne fyren du så, bruker jeg å si at er "hjemme alene" i eget hode. Det er ikke plass til mere enn egoet. En slik oppførsel burde borge for at man ikke skulle få lov til å kjøre bil.

God helg.