søndag 18. januar 2009

Nybygg

Denne helgen har eldstemann vært på overnattingstur med skolemusikken. Da tok yngstemann på seg sin mest ynkelige stemme og sa at han var så ensom at han måtte få ha en kamerat hos seg på overnatting... Denne kameraten er en veldig grei gutt, men akk så livlig. Han våknet før kl 7 og da jeg spurte om han ikke fikk sove fikk jeg til svar at han hadde forsøkt å ligge rolig i nesten ett helt minutt, men det gikk ikke!

De var ute lenge både i går og i dag og laget seg "hytte". Legg merke til lampen de har spikret opp til venstre på bildet. De måtte ha noe som gjorde det koselig! Meningen er at 3 stk skal sove her når de er ferdige..... De skal også ha en vollgrav rundt hytten, og faren deres fikk i kveld spørsmål om han kunne ta med seg en krokodille fra Afrika!



Fuglekafè har de også laget....



Det har ikke fristet til uteliv i dag, regn og kraftig vind. Men jeg har fått reddet inn fikentreet som jeg hadde glemt ute i et bed. Det ser ut til å ha gått bra.

Mye av dagen har jeg brukt til å forsøke å forminske forsidebildet eller rammen til boggen, men nå gir jeg opp!

3 kommentarer:

Juni sa...

Dette kan vel kvalifiseres som kreativ arkitektur. Skal bli spennende å høre om det blir plass til tre stykker der inne.
Bildene dine i forrige innlegg var flotte. Det er utrolig hvor mye fint en kan se bare en bruker ØYNENE. Likte spesielt godt det av fjellet i striper.

Harryford sa...

Kreative Gutter! - - Jeg har nå ryddet i en måned etter mine gutter, på heltid! De har vokst inn i - pcèn nå! Lettere å rydde der!

Randines parsellhage sa...

Flott fuglekafe, den hadde jeg sans for. Kjekt med slike kreative gutter, selv om de står alt for tidlig opp om morgenen....

Hvis du skulle finne ut hvordan en kan forminske headingbilde, tar jeg gjerne imot oppskrift. Det har jeg slitt med lenge, har prøvd å forminske bildene men det nytter ikke.

Håper du har hatt en fin mandag!