lørdag 10. januar 2009

Skuffelse

Minstemann kommer inn på kjøkkenet i dag og ser på det som skal inn i oppvaskmaskinen. Han blir kjempeglad "mamma har du laget karamellpudding?" Nei, det var nok bare jeg som hadde brukt formen til noe annet. Og da blir han tilsvarende skuffet. Det var noe merkelig her, for gutten liker ikke karamellpudding engang....

Her er vaniljestangen jeg bruker:


Begynner dere å skjønne tegningen? Glasset - det er reagentsrør!!! Som han vil ha til eksperimentene sine! Han var klar over at jeg hadde ett i kjøkkenskapet og han har gått og siklet etter det siden jeg laget karamellpuddingen til jul.

Jeg får vel inngå en deal med guttene. Jeg lager vaniljesaus og så kan de lage fruktsalat til meg slik de gjorde for et par dager siden. Vaniljestang må jeg ha i huset, så jeg må forsøke å smugle en ny inn usett!






Ellers har vi hatt en eksplosjon på kjøkkenet i dag.

Mot formodning - det var ikke de to små ingeniørene, men mor..... som mistet en flaske med brus i gulvet. Og jeg kan opplyse at selv om flaskene er av plastikk så blir de knust, og med kullsyren i fritt omløp... Jeg fikk brus i ansiktet, så dere kan tenke dere halve kjøkkenet dekket i ca 1,67 m høyde! Det betyr alle ting som står på kjøkkenbenker, oppunder lysarmaturet over vasken - alle steder. Heldigvis, taket slapp jeg å vaske ned. Nå ser jeg for meg en Mr. Bean figur bak meg hvor skyggen min har unngått sølet. Men det var ikke helt slik :0

P.S: Bare sånn til orientering. Jeg har allerede bedt sjefen min om å få et oppfriskningskurs i norsk! Har blogging lært meg noe er det at det trenger jeg i høyeste grad. Jeg skriver noe - publiserer. Å, nei - jeg kan ikke skrive det slik...

9 kommentarer:

Harryford sa...

Noen luringer de "ingeniørene" dine!

En av mine åpnet en flaske, 1,5 liter plast,tomtebrygg, med ligende eksplosiv virkning her om dagen! Han hadde mista den på turen opp fra kjelleren, men trodd ikke at det gjorde noe......! Tror han slo høyderekorden din, og havna på rundt 2 meter!!! Inklusive nedsøling av min hvite golfjakke - jada jeg er 100 år og bruker tidvis "golfjakke"!

Norskkurs - jatakk! For egen del altså! ;-)

Juni sa...

Kommer de vaniljestangene i virkelige reagensrør av glass? Det har jeg aldri sett. De jeg har kjøpt ligger bare i vakumplast eller noe sånt. Jeg kan godt forstå at han ønsker seg det reagensrøret. Tror jeg skal se etter det neste gang jeg er i butikken.
Misunner deg ikke den kjøkken nedvasken. Brus er noe ordentlig kliss.
Norskkurs - ja det er noe jeg og kunne trengt. Blir alltid så imponert over de som skriver så ledig og lett - hvor finner de ordene - det skulle jeg likt å lære.

Gry sa...

Det var heldigvis bare en 0,5 liters flaske jeg mistet. Når jeg ser hva den stelte i stand så grøsser jeg når tenker på 1,5 liters Harryford!

De er av glass Juni, og jeg kjøper dem i helt vanlige butikker som Meny og Ica. Jeg har ikke sett dem i vakumplast så det er kanskje litt forskjellig hva butikkene tar inn. Men jeg unngår disse posene fra den vanlige krydderhyllen, à la Hindu. Disse vaniljestengene er ofte så tørre at de knekker!

hildeG sa...

Er det noe særlig galt med norsken din, da?
Men forbedringspotensiale har vi selvsagt alle sammen.
her er en ganske bra side, det finnes flere slike. Kurs er sikkert heller ikke å forakte hvis man har tid og mulighet.

Randines parsellhage sa...

Det var godt det ikke var en glass-flaske som ble knust. Ellers er det ubegripelig hva det finnes i en flaske eller bare et kaffekrus.

Ellers synes jeg alle skriver bra norsk herinne....

Linnemi sa...

Jeg hadde en opplevelse med full utblåsning fra en champagneflaske forrige sommer. Nå er det ikke full krise med en champagneflaske som spruter furuen full, men den ble åpnet etter alle kunstens regler for IKKE å sprute. Det jeg glemte var at den var blitt transportert i hurtiggående båt over bevegelig overflate..... :)

lavendel mio sa...

Kan ikke annet enn å le....syns jeg ser deg.
Den vaniljestangen har jeg aldri sett,men så er det jo bare COOP her også da.....! Har 5 gutter som elsker å holde på med slike mystiske forsøk,her går det hardt utover bakepulver og eddik:)
Syns norsken din er bra jeg i motsatt til min..he ..he.Men så ser jeg ikke etter slike tullefeil heller jeg da.Tror jeg går over til mobilspråk for da er alt LOV:)

Ha ei koselig helg:)

Ellea sa...

Stakkars deg som må vaske bort alt det, og så brus som er så klissete!

Norsken din er helt utmerket den! Jeg må også inn å rette ganske ofte etter å ha publisert. Jeg er litt for rask på både tasturet og publiser knappen av og til:-)

lavendel mio sa...

Hei!!

Har noe til deg inne hos meg:)