mandag 26. januar 2009

Slagne soldater - en fotoutfordring

Nå har jeg fått utfordringen med å komme med bilde nr 6 i mappe nr 6, og historien bak. Den kom fra smgj , Juni , Seascape og Randi F så jeg sender den ikke videre, men oppfordrer de som ikke har fått utfordringen å komme med sitt bilde.

Jeg har hatt alle bildene mine samlet usortert i en pott. Men i romjulen brettet jeg opp armene, og fikk opprettet mapper og sortert. Så den var jeg heldig med.
Men for å fortelle hele historen må jeg også vise bilde nr 7!


På ferietur til Danmark var vi på Aalborg forsvars- og Garnisonsmuseum . Der ville eldstemann (bakerst på bilde 6) at jeg tok bilde av han på kanonen. Før jeg rekker å reagere klatrer minsten opp og setter seg foran broren. Eldstemann blir selvfølgelig snurt - det var jo hans idè. Da sier selvfølgelig jeg at da tar vi ett bilde til, og da kan du sitte foran.

Bilde nr. 7


Bildet er tatt mindre enn ett halvt minutt etter det første - og hvor fort kan egentlig en stemning snu? De ser ut som soldater fra Napoleons slagne hær.... Men er det rart det er krig i verden?

4 kommentarer:

Ellea sa...

Hehe.....det var da to meget talende bilder:-)

Seascape sa...

:-)) Her må jeg også flire.

Tøffe er de i alle fall, guttene dine.

Juni sa...

Flirte litt jeg også!
Ikke snakk om å skjule følelsene sine her nei, meget talende uttrykk.

Harryford sa...

Dette var kjent - som kopiert av mine to, nå 12 og 14! "Minsten tar seg til rette"!