tirsdag 27. januar 2009

Tid er penger!

Det heter at "tid er penger" og omsider har også jeg forstått at det kan være sant!

Blogging tar tid, både det å skrive, legge inn bilder og ikke minst - lese andres blogger. Tid som før ble brukt til å lese norske - og utenlandske ukeblad. Når jeg kommer sliten hjem fra jobb har jeg ikke ork til å lese "skikkelige" bøker, det må være noe lettfordøyelig. Nå har jeg ikke lenger tid, eller lyst til å lese dem. Dermed er 3-400 kroner uken spart! Det er mye det.

Nå har jeg bestemt meg for å spe på litt, det vil si jeg at setter av kr 500,- i uken, og så skal jeg spare til ett skikkelig fotoapparat med speilrefleks. I gamledager med filmruller og manuell innstilling hadde jeg et ganske bra kamera, men det var stort og jeg ble veldig glad da de små digitale kompaktkameraene kom. Jeg skulle aldri ha slikt stort apparat igjen. Men nå gleder jeg meg allerede! Jeg må involvere Gubben i spareplanen slik at han ikke tror jeg bare spanderer det på meg sånn uten videre. Han må jo ikke tro jeg tjener mer enn det jeg egentlig gjør..... :)

Enda en fordel er at det blir mer plass i papirdunken. Så moralen er at blogging er ikke bare billig, det er miljøvennlig også!

På ønskelisten står Canon EOS 450D eller Canon EOS 50D. Jeg driver og leser litt om dem fortiden og har ikke helt bestemt meg.

3 kommentarer:

Harryford sa...

Spare - den tanken har aldri slått meg!!! Speilrefleks er høyt opp på ønskelista mi og - fremdeles! Pentax K20D! Fordi jeg har noen "analoge" men gode linser som passer til!

Bøker, kommer stort sett i fra Biblioteket - fordi huset er fullt!!!!

Mete sa...

Sparing er lurt! Og når "gevinsten" er speilrefleks, ja så må det være lett å motivere seg videre til å lese blogger for harde livet ;-)

Lykke til - speilrefleks ER "himmelen"

Randines hageblogg sa...

Lykke til med spareplaner, til påske burde det være i havn...
Du tar så mange flotte bilder og er en ivrig fotograf!