torsdag 5. februar 2009

Hansastaden Bergen i grått og hvitt



Bergen i grått og hvitt. Finest i sol (en godt bevart hemmelighet), men det grå har også sin sjarme . Hanseatisk museum i det smale orange/røde bygget helt til venstre.


Bryggen, Statsraaden og oversikt over sentrum.

Skansen og skogen bak. Skyene hang temmelig langt ned.




Skopusserboden. Den er formet som en gammeldags skosverteboks. Eller hva vet jeg, kanskje slike bokser finnes ennå?



McDonald`s på bergensk. Prangende reklame er heldigvis ikke tillatt i sentrum. Fasaden er pen, men innvendig er det direkte utrivelig.
Da jeg skulle skrive McDonald`s stod det helt stille. To n`er? D til slutt? Det er ikke lite reklame jeg har sett om det stedet og så husker jeg ikke hvordan det staves! Jeg Googlet det, og se hvilken overskrift jeg fikk frem - "Informasjon om McDonald's - Bryggesporen i Bergen, Norge, Norway, med kart og reiseplanlegger og andre nyttige service tilbud."

Reiseplanlegger for å komme seg til McDonald`s??? Andre nyttige service tilbud?? Ha-ha.

6 kommentarer:

Elsa sa...

Fine bilder. Særlig det store bildet var flott.
Du er kjempeflink til å ta bilder:-)

Randines hageblogg sa...

Flotte bilder fra Bergen sentrum, blir nostalgisk og husker tiden fra jeg bodde i Vestre Torvgate et år.
Våren i Bergen er flott....

Ellea sa...

Flotte bilder! Bergen har tidligere vært ukjent land for meg, men det siste året har jeg vært der noen ganger, og må innrømme at jeg har falt for byen:-))

Seascape sa...

Gry da du får meg til å lengte hjem.
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sukk............nydelige bilder.

Gry sa...

Unnskyld Seascape, jeg tenkte ikke på at det kunne være noen utflyttete bergensere her... som meg selv, men jeg jobber i Bergen sentrum.... Er dag pendler.

RandiF sa...

Verdens vakreste by.....