søndag 22. februar 2009

Hva snøen skjulte

For ett regnvær det har værti dag. Det gjør at mye av snøen har forsvunnet.


Ting kommer for en dag.


Det var ikke turvær i dag, og heller ikke så fristende for ungene å gå ut. Dermed ble det tur til en ishall istedenfor. Ungene fikk skjøyter til jul som fremdeles ikke var prøvet. Det er ikke ofte vi går på skøyter, så hittil har vi leiet skøyter til dem. De vokser så fort, og det har virket litt unødvendig å kjøpe.


Første gang vi var på skøyter med dem var også første gang for meg på en sånn ca 20 år, og de gamle skøytene mine som jeg var så glade i var for små. Jeg fant ut at jeg fikk leie skøyter til meg selv også. Men hva var det eneste de hadde? Hockeyskøyter!!! Det var rett og slett helt forferdelig å gå på for en som var vant til danseskøyter. Jeg klarte vel med nød og neppe to runder.

Dermed var det bare å kjøpe skøyter til meg selv, for aldri mer. Ikke bare til meg selv forresten. Gubben også, han hadde kun gått på lengdeløp tidligere.

Jeg har aldri vært noen "rosa" jente, men kunstløpskøytene mine synes jeg var fine. Men skøyteutstyret ellers var nok på ett helt annet nivå da jeg var barn. Nå var det masse unge jenter i hallen med paljettkjoler, rosa hjelmer (hjelmer var ikke oppfunnet da vi var små) og enkelte hadde rosa teddybeskyttere til skøytene. Flinke var de også der de øvet og øvet på piruetter. Jeg ble aldri så god at jeg kunne ta noen piruetter, men jeg klarer å gå litte granne bakover! Nå er jeg jo så redd for å falle og knekke noe at det er for sent å lære nye kunster

4 kommentarer:

Ivo Serentha and Friends sa...

Greetings from Italy,good luck

Marlow

Juni sa...

Morsomt å lese om dine skjøyteminner - de er omtrent som mine. Jeg har ikke hatt skjøyter på beina på minst en halv menneskealder og jeg tenker ikke å prøve. Det hadde helt sikkert resultert i brukkne bein og masse blåmerker.
Men det hadde sikkert blitt til god underholdning for alle andre.

Steiner har utrolig mange flotte farger når de er våte.
Her har det også vært mildvær og ting og tang begynner å dukke frem igjen. Det er sånn det skal være når våren kommer synes jeg.

Maiblomst sa...

Eg har ikkje verdens beste rygg, så då eg for nokre år sidan vart lokka med til ishallen, enda det med ei veke i horisontal stilling! :-DD

Gamleheksa sa...

Hehe, skøyter har aldri vært min greie. Nå er det nok lurest å la det være, benbrudd tar lang tid å lege...