søndag 1. mars 2009

Tårnet i Kjerrgardsåsen


Da tur til Tårnet ble foreslått i dag var det ikke nei i guttenes munn, de har jo sett bildene fra forrige helg. Men vi ble overrasket av snø, og det ble glatt på stien etterhvert. Det er mye kvist uten bark som jeg skulle få merke er veldig glatt med våt snø på toppen. Jeg hadde ett fall hvor jeg slo meg godt. Guttene hadde slitte cheroxer, og som minsten sa, de var hans verste fiende i dag. Og det fra gutter som normalt liker at det er glatt!


Før turen startet forsøkte jeg å si til guttene at de måtte være stille slik at vi skulle få sjansen til å få øye på ett dyr eller noe. Men der snakket jeg for helt døve ører. De hadde som sagt sett bildet av tårnet og de er overbevist om at det er ett militærtårn.... Så de var soldater på utmarsj! Nye pinner (les: maskinpistoler) ble med hjem denne gangen også.


Guttene ble litt skuffet fordi de måtte gå trappene opp. Allerhelst ville de ha klatret opp på utsiden.... I gjesteboken ville de egentlig ha med sine militære titler, men mor sa nei. Det er tross alt bare en lilje pr. besøkende.

2 kommentarer:

Ninni sa...

Så herlig å se at det fremdeles finnes barn som tar til takke med pinner som gevær :)

Juni sa...

Så flott tur!
Jeg tenker det var skummelt nok å klatre opp i det tårnet via trappene.
Det ser jo ganske høyt ut.