torsdag 26. mars 2009

Bikkjekaldt

Hvor ble våren av??? I dag har det vært en skrekkelig sur og bitende vind. Det ser så fristende ut når du sitter inne. Og jammen begynte det ikke å snø da vi satt ved middagsbordet. Siden Gubben nå har reist på sjøen igjen (han skal gjennom Suezkanalen og forbi piratland...) så ba jeg om at bilen fikk sommerdekk før han reiste. Jeg er sikkert litt pysete, men en kjøretur ble avlyst. Nå ble det ikke så mye snø, men med min vanlige flaks så tenkte jeg at dersom jeg hadde reist så hadde snøen lavet ned.

Men minstens fotballkamp var i gåavstand, så det var bare å stå og hutre i en times tid. Og jeg som trodde fotball var en sommeridrett.... :o Hjemme igjen var det bare å tenne i peisen for å få varme i kroppen igjen. Jeg kjenner ennå hvor jeg brenner i kinnene etter vinden.

Jeg har funnet et bilde for å bli minnet om sol og sommer. Riktignok er det tatt forrige helg, men det minner.....

 Posted by Picasa

Ett lite dikt for riktig å være i det poetiske hjørnet:

Hva lykke er?
- Gå på en gressgrodd setervei
i tynne, tynne sommerklær,
klø sine ferske myggestikk
med doven ettertenksomhet
og være ung og meget rik
på uopplevet kjærlighet.
Å få et florlett spindelvev
som kjærtegn over munn og kinn
og tenke litt på vær og vind.
Be prestekravene om råd
og kanskje ja - og kanskje nei -
han elsker - elsker ikke meg.

Men ennå ikke kjenne deg.
(Inger Hagerup)

5 kommentarer:

Ellea sa...

Her har det også vært surt og kaldt i dag. Brrrrr. Og sandelig kom det ikke litt snø også i ettermiddag, men det har heldigvis gått over i regn.

Linnemi sa...

Ja, det kom litt bust på dette snefallet. Her har det heldigvis bare stoppet, og ikke gått over til regn. ;)
Bildet var lekkert! Det er slike dager vi vil ha nå. Og - heldigvis - det er ikke så lenge til vi har dem. Det er bare Kong Vinter og Dronning Vår som kjekler litt. :)

Randines hageblogg sa...

Vakkert bilde og flott dikt av Inger Hagerup...

Våren kommer smått om senn (håper jeg).

God helg til deg og guttene!

hagenpahytta sa...

Fint dikt og nydelig toppbilde! Dessuten var det godt å kunne konstatere at det ikke er din mann som er uten for Afrika og er kapret akkurat nå :-)

mehta sa...

Nice Stuff!

Commendable Blog indeed!

Great Going!

Dear Blogger, need your valuable feedback for:

www.octandigital.com

Regards,
Mehta