tirsdag 3. mars 2009

Julerose og Mammutsalg


Jeg har lest at mange av dere har juleroser som har blomstret lenge allerede. Hos meg er de ikke kommet så langt, men nå nærmer det seg. Det er egentlig helt utrolig at noe så vakkert kan blomstre under slike forhold!

Bøkene jeg forhåndsbestilte på Mammutsalget hentet jeg i dag. Det var først og fremst for å få noen bøker til eldstemann som han kan bruke på skolen. Da vi var unger hadde vi skolebibliotek, men denslags har de ikke råd til lenger. Ikke på vår skole ihvertfall. Bøker på skolen???

Jeg har ikke kjøpt noen selv men Gubben har kjøpt ett par, og jeg ser at Are Kalvø' s « Våre venner kinesarane» kan jeg godt tenke meg å lese når jeg litt senere i uken reiser etter resten av familien på vinterferie.

Det betyr altså at jeg p.t er alene i heimen! Synd jeg må på jobb på dagtid.... I går ettermiddag kunne jeg sitte i stuen og faktisk høre at det i blåste ute!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Elsa sa...

Mammutboksalg ja, der minnet du meg på noe.
Flott bilde av julerose. Du tar utrolig flotte bilder.

lavendel mio sa...

Har allerede sikret meg noen bøker,men må ha meg en runde til.
Er på utkikk etter gode hagebøker.
Den julerosen din var nydelig:)
Skal ta meg en tur til svigermor å hamstre avleggere til våren:)
Ha en koselig tirsdag,klem:)