fredag 13. mars 2009

Rabarbra og Ginko Biloba


Posted by Picasa

Når jeg tar en runde i hagen med kamera legger jeg merke til ting jeg ikke gjorde før. Som f.eks at rababraen som vokser under Ginkoen gir fine fargekombinasjoner.
















Hosta som kommer, og selvfølgelig på det siste bildet en krokus.
Og så sender jeg en liten tanke til dem på østlandet og ellers i landet hvor det er snø! :)

Retting: Etter en kommentar fra Juni er jeg kommet frem til at det ikke er Hosta men Løytnantshjerte. Hostaen står bak hjertene. Du er ganske våken du Juni! Det er sikkert fordi Hjertene klipper jeg bort etter de er avblomstret, mens Hostaen har jeg (gubben) akkurat fjernet for døde blader.

5 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Rabarbraspirene er fantastisk flotte å se om våren, skikkelig kraft i spirene...

Ha en fin fotohelg!

Ellea sa...

Å så deilig når det begynner å komme vårbilder her på bloggen din:-) Som deg er jeg glad jeg ikke bor på østlandet akkurat nå. I fjor var det vi som fikk det med et voldsomt snøfall, en meter eller så, på langfredag.

Juni sa...

Er det virkelig hostaen som har kommet så langt?
Her er det ikke antydning til hosta spirer.
Rabarbraen har jeg ikke sjekket. Det skal gjøres i morgen.
De nye spirene som kommer er fantastisk vakre, både i form og farge.

Mete sa...

Åh som jeg likte det første bildet ditt - det var nydelig også så herlige farger sammen!
Ellers er jeg enig i det som er sagt - jeg er også veldig glad for at jeg er her i sør og ikke øst i landet.

Gry sa...

Du gjør rett i å tvile Juni! Ved nærmere ettertanke så er jeg temmelig sikker på at det er Løytnantshjerte....