onsdag 8. april 2009

Inn - ut!

 Posted by Picasa
Tyskere på vei ut for å fiske, måser på vei inn.... Vi oppdaget at det var hardt arbeid å være tysk fisketurist - grytidlig opp og sent i seng.

Vi er tilbake fra påskeferie og som de eneste norske var vi minst opptatt av å fiske.... Dvs ungene fisket - for å gi minken i nabolaget mat! Og når de ikke fikk noe så "gråt" de til seg min indrefilet.... Vi fikk et par bilder av minken og bildene viste at den var stygt skadet i halen stakkars. Men jeg klarte å motstå kravet om at minken måtte få maten på fint porselen!

Været var ikke helt på min side for jeg hadde så utrolig lyst til å ta et bilde med tittelen "tyskere i solnedgang"..... :) Dette bildet er forresten tatt fra stuevinduet så utsikten var det ingenting å si på.

Bilder av minken i fotobloggen min.

3 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Tyskerne har det travelt når de er på ferie i Norge, flott bilde!

Gamleheksa sa...

Tyskere ferierer ikke i Norge, det er bare matauk. De satser liv og helse i små båter i dårlig vær for å fiske. Ikke skjønner jeg hva de tenker. På Karmøy, der broder'n bor, er det stadige leteaksjoner etter tyske fiske-turister...

Gry sa...

Det er sant det med matauken. Jeg så terrassene der de bodde. Fulle av vannflasker og brett med pilsbokser - medbrakt fra Tyskland. Jeg tror ikke den lokale kjøpmannen ser så mye til dem.