søndag 26. april 2009

Magnolia - før og nå

Magnoliaen i februar:

Samme plante nå!
 
Posted by Picasa


 
Posted by Picasa

Og jeg som trodde årets blomstring var ødelagt etter isvinden som var i februar.

I dag har det vært mye jobbing. Først var det å få start på gressklipperen og det var ikke bare bare. Men med hjelp fra min far gikk det.

Det store prosjektet i dag har vært å få klippet hekken som er blitt alt for høy. Jeg har klippet den ned med ca 1 meter. Og det er heller ikke bare bare når den er mye høyere enn meg selv. Det var skikkelig tungt og nå er jeg helt gåen i armene, dersom jeg løfter den minste ting så skjelver hendene nesten ukontrollert..... Det skal bli artig å kjenne hvordan morgendagen skal bli.

8 kommentarer:

Sine sa...

Så nydelig den var! En drøm.

Ellea sa...

Undervakker var den!

Randines hageblogg sa...

Flotte bilder, nydelig Magnolia!

Endel hagearbeid er tungt, spesielt hekk-klipping...

Linnemi sa...

Nydelig!
Jeg har kjøpt min første M. i år, M."Susan", og denne helgen sprakk knoppene. Jeg håper de står en stund, slik at jeg kan få nyte dem til helgen igjen. :)

Ninni sa...

Vakker vakker...og så kjærkommen glede når du trodde den ikke ville blomtre i år :) Magnolia er noe av det vakreste som finnes, også fordi den blomstrer så tidlig.

Gamleheksa sa...

Åhhhh, så nydelig. Jeg liker nok best vår-utgaven da;)

Juni sa...

For en nydelig magnolia!
Jeg plantet en for et par år siden, men den er av et slag som blomstrer i juni. Jeg visste ikke da jeg kjøpte den at jeg kanskje må vente maaange år før den finner på å blomstre.
Hadde jeg visst det da skulle jeg kjøpt en som blomstrer tidlig, for magnolia er bare vidunderlig.
Hekkklipp og plenklipp har jeg heldigvis en mann som tar seg av, begge deler er for tungt for meg.
Nå håper jeg det går bra med armene dine i dag:)

Myrsnipa sa...

Helt nydelig :D