fredag 8. mai 2009

ABC utfordring - J for Jondal!


Min utfordring er J for Jondal. En helt alminnelig, litt kjedelig bygd i Hardanger. Ikke så veldig mye mer enn en klynge med hvite hus, fergekai, en ekte gammel rød telefonkiosk! og to butikker. Men så var det frukttreblomstringen - da er det vakkert der!
Hvite hus med tak av Hardangerskifer.

Flotte detaljer på husene.

Telefonkiosken! Ungene hadde aldri sett en før.... Guttungen holder meget passende en juicekartong i hånden - eplejuice!

Naturen tar tilbake.

Fjordingene går og beiter midt i "sentrum".....! :)

Tenk å ha slik flott "naturlig frisyre"? Ferdig farget og stripet!

Med grønne marker, nyutsprunget bjørk og nyfødte lam, sol, blå fjord og snø på fjellene - da er det så fint at det er vanskelig ikke å kjøre av veien!

Flere flotte J bidrag til ABC i ord og bilder
finner du hos Petunia

20 kommentarer:

Juni sa...

Hardanger er nydelig og spesiellt nå fruktblomstringen.
Jeg har vært i Jondal og kommer gjerne tilbake, jeg liker alt i hardanger, naturen og de flotte husene og dialekten!

Og joda, Juni hadde vært valget for meg om bare det hadde vært juni nå. Jeg liker så absolutt juni bedre enn januar, bare så det er sagt:)

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Så utrolig fine bilder - særlig det øverste. Jondal er veldig vakker, har jeg hørt, og det beviser du nå. Kjempefint!

Hege sa...

Blomstringa i Hardanger kunne jeg veldig gjerne tenkt meg å sett engang!

Flotte bilder fra Jondalen!

Petunia sa...

Det er fint i Jondal - ja i Hardanger generelt. Flotte bilder du viser. Fjordingen er et prakteksemplar blant hester. Ferdig farget og striper kunne jeg godt ha likt:)

fotoboksen sa...

Her viser du oss flotte bilder fra et vakkert sted jeg mer enn gjerne skulle besøkt mens fruttrærne blomstrer på sitt beste!
Bildene dine gir meg en god følelse og på en måte fred i sjelen. Deilig!

Gamleheksa sa...

Så flott å få se Jondalen. Jeg har bare vært i den andre Jondalen, den som ligger ved Kongsberg.

God helg.

RuneE sa...

Et fredelig sted på Vestlandet - tatt på kornet. Manen på fjordingen får min stemme!

adama sa...

Skjønne bilder fra et frodig sted.Har vært i Lofthus. Tror det er i hardanger også. Vakkert!
Fint J-valg!

Rimkogeren sa...

Jondal er sandelig et besøg værd!

Anne sa...

For en nydlelig romantisk og flott liten plass :-)) utrolig så vakker den blomstringen var også du, dit skulle en vel vårt nå å denne tiden av året sikkert .-))

Fin fredag kveld til deg

Miriam Elisabeth sa...

kjmepe flott bidrag med mange flotte bilder :)

Anne på Moseplassen sa...

så vakkert sted!
Jeg har sjøl bare vært i hardanger i juni-juli, kjekt å få se det i vårskrud :)

Tove E sa...

Et flott J bidrag:0)

Sommertid sa...

Jondal ja...det står på ønskelista når det blir biltur den veien...har vært på vestlandet en del...men ikke der.
Flotte bilder av dyr og naturen..spes epleblomstringen.

TorAa sa...

Herlige bilder fra Jondal
har lyst til å ta en tur - ihjen

Gärdsmygen sa...

Vackra bilder. Den första bilden och så fjordingens man....tjusigt!

The single girl! sa...

Jondal er virkelig flott om sommeren! Mamma sin jobb hadde en hytte helt ute ved havet, skikkelig herlig sted!! Flotte bilder hos deg her!

Ha en strålende helg!

The single girl! sa...

Hei igjen!
Tja, er en god del år siden jeg var der (sånn 12 år eller noe) så husker ikke helt, men kjørte ganske langt fra "sentrum" ja. Husker det var en stor gård på oppsiden av veien, om det sier noe?? Var fiskemottak rett nedenfor tror jeg!
Min søster sin x (eller familien hans da) hadde også et hus rett ved der gamlehjemmet (?) var i sentrum! Så har vært en del der og!! Hehe!

Gladie sa...

Nydelige bilder fra ei nydelig bygd :)

Ilan sa...

Awesome works.
Very nice captures.
Glad to find your blog, I enjoyed your works :)