onsdag 25. april 2012

Godt fornøyd!

I dag har det vært perfekt vær til å jobbe i hagen! 10-12 grader, overskyet og ikke minst vindstille slik at vi slipper den bitende kalde vinden vi har hatt hittil i vår.Rabarbraen er i full sving, så her er bare å glede seg til hjemmelaget saft! Jeg har ikke gjort ungene oppmerksom på den ennå for jeg tenkte den skulle få vokse seg litt større først. Hvis ikke forsvinner de ned i en skål med sukker!

Fjorårets rabarbrasaft i skyggen under pergolaen på en varm sommerdag! Det er jordbær-rabarbra jeg har og det blir bare så utrolig nydelig rødfarge på saften.
Det ble ikke så mye fotografering i dag, for mesteparten av kvelden jobbet jeg faktisk hardt med luking og rydding! I trallen min kan du skimte rosenkål som aldri ble spist. Ikke av oss i hvertfall, men sneglene elsket den og da ble det ikke så fristende....

2 kommentarer:

Vivi sa...

Hei på deg! Må smile litt når jeg leser om skåler med sukker. Jeg vet ikke hvor mange skåler, kopper og andre ting med sukker jeg fant rundt omkring i hagen i fjor!
Den safta hørtes jo veldig god ut, og kjempe fin farge!

Jeg har sådd rosenkål i år, og er spent på om jeg får den til!

Vigdis sa...

Kjempefin tralle!