søndag 29. april 2012

Klipp av plen!

Årets første plenklipp er unnagjort! Jeg har en stor bensindrevet gressklipper men frem til sånn ca St.Hans foretrekker jeg å bruke den "gammeldagse" helmanuelle. Jeg har to plener på forskjellige nivåer så den bensindrevne er noe herk å drasse på, tung som den er.  Nå før det er skikkelig saft i gresset så går det som en lek med "skubbe gressklipperen" Mye mer miljøvennlig også! Men det er helt utrolig hvor stor forskjell det er på gresset nå og senere på sommeren. Midtsommers blir jeg helt grønn på føttene når jeg går og klipper i flipp-flopper men nå er jeg like hvit.

Lilla er favorittfargen min og jeg klarte ikke motstå fristelsen til å kjøpe 2 pakker med lilla gladioler i matvarebutikken.... De kunne plantes i perioden mars-mai så jeg er innenfor. Jeg har ikke sett lilla gladioler før så dette blir spennende!

5 kommentarer:

marit´s,,, sa...

Jammen da er du i gang med sommeren ,
plenklipping må nok gjøres her en av dagene også.
Lilla Gladioler hørtes nydelig ut , jeg vill gjerne se bilder av dem til sommeren.

Ha en fin ny uke , Marit.

Vivi sa...

Gressklipp allerede! Jeg har ikke fått raket ferdig enda. Herlig at man har kommet skikkelig igang.

Nyt dagene! klem

Ranten sa...

Takk for hyggelig kommentar på Rantenhagen :) Gladioler er flotte men vi har litt mye vind til disse. Derimot har jeg flere staudegladioler i hagen. Litt mindre, men kommer igjen år etter år :) Da har jeg lagt meg til som følger av bloggen. God kveld!

Gry sa...

Staudegladioler høres flott ut. Hadde ikke hørt om det før men kanskje noe å prøve!

HansHB sa...

En fin maiuke til deg!
Våren vil vel gjøre noe med løkene dine...