søndag 13. mai 2012

Endelig hvitveis - og ulende storm!

Endelig har jeg fått sett skikkelig med hvitveis! Ikke endellig til stormen da.... Det er ikke noe særlig med hvitveis her på øyen med mye tett barskog. Men vi var på fjellet i helgen og der var det store tepper med hvitveis.

Litt artig med hestehoven midt i hvitveisflokken!
Det var ikke like artig å komme hjem. Regnet gjorde det på fjellet også men der blåste det nå ikke i det minste. Men her - himmel! Det stormer ute og hagemøbler har flydd vegg i mellom. Det nye minidrivhuset ligger borte i en krok, det ser ut til å ligge trygt der så der skal det få ligge til faren er over!
Men jeg bekymrer meg for hageteltet mitt. Jeg og ungene har vært ute og "forankret" det enda bedre så enn så lenge så har det gått bra. Jeg håper inderlig at vinden løyer snart.

6 kommentarer:

marit´s,,, sa...

Å ja det er nydelig med de hvite blomster teppene.

En kan jo bli helt tussete av sånt vind vær , alt flakser og flyr i alle rettinger. Jeg blir helt stessa i kroppen av det.

Jeg håper det går bra med hageteltet ditt og at vinden roer seg snart .

Klem fra Marit.

Vigdis sa...

Hvitveisen står lenge i år. Sikkert pga kjølig april/mai. Noen fordeler med dårlig vær altså:-)

Vivi sa...

Det har blåst her også i helga, og det er surt og kaldt. Best å sikre løse ting, slik at det ikke blåser bort!

Flotte bilder av hvitveisen! Klem

Ranten sa...

Ja skrekk og gru for et vær. Her måtte en hegg gi etter for vinden. Det ble så skjeivt at vi hjalp det siste biten.. Er det ikke håp for slutten av neste uke da?! Hvitveisen er flott når den dekker hele skogbunnen :) Ha en fin uke!

Gry sa...

Jeg er stadig bort til vinduet for å sjekke teltet, og det ser skummelt ut!

lavendel mio sa...

Ja, dette er medisin for kropp og sjel:)
Ønsker deg en fin 17 mai feiring, klem Hanne