søndag 20. mai 2012

Late dager i hagen!

Endelig en dag med sol og varme etter den kalde måneden vi har hatt.  Kaninene har fått hoppe fritt på plenen og jeg har vært "gjeter":

(Som dere kanskje ser av bildet her er både løvetann og karse så dagen kunne sikkert ha vært brukt på en bedre måte...)

Det har blitt lite hjemmelaget rababrasaft så langt i år.  Ungene våre + venner plukker det meste for å dyppe i sukker.....  Ja, ja det er vel det som blir glade barndomsminner!

Ikke fullt så bra er at hageteltet mitt takket for seg i stormen!  Det fløy ikke sin vei, det var godt nok festet i bakken.  Men det var så mye risting at skruene rett og slett skudde seg ut....  Jeg og ungene måtte ut i uværet og demontere hele greien. 

Nå må jeg "ta til takke" med pergolaen og bål i peisen.  Misforstå meg rett, pergolaen er super den men jeg savner det lune teltet og kosen der.  Gubben kommer ikke hjem før langt ut i juli så jeg lurer på om ikke jeg og ungene skal gjøre et forsøk på å sette det sammen igjen dersom jeg får kjøpt nye skruer.  Følg med, følg med, det kan bli forviklinger dette.... :-)

4 kommentarer:

Ranten sa...

Ja jeg er helt enig. Man skal ha noen gode late dager i hagen, og så har du tross alt gjetet kaninene! Jeg later meg forsiktig og langsomt som en snegle gjennom hagen, og stopper og nyter hele veien :) Leit med teltet. Jeg kan nok bare glemme noe sånt her ja, hvor trær går over ende i kastene... Nå skal vi kose oss i solen i en hel uke!

marit´s,,, sa...

Å så kjedelig at hageteltet ditt fikk så mye juling da.
Vi får håpe at du ikke trenger det fremover .
Herlig bilde , det er ingen grunn til å luke og jobbe på sånne dager Gry.

Ha en fin Mandag , Marit.

HansHB sa...

Et flott bidrag dette.
Liker bildekomposisjonen din!

Vigdis sa...

Deilig med solskinnsdager! Ofte glemmer jeg at jeg kan slappe av i hagen også!