søndag 3. juni 2012

Klipp og vask takk!

Hellene jeg har over plenen gror igjen og hvert år tar jeg saksen fatt og klipper dem frem igjen.  Gress, kløver og løvetann ligger liksom et teppe over dem.  Jeg lurer på om vi ikke skal heve dem 1 cm slik at de ligger litt høyere.  De har sikkert sunket litt i årenes løp.

Før og etter klipp:

Tidligere la jeg meg ned på kne med børste og sepe og skrubbet hellene, men nå i år tok jeg høytrykkspyleren. Et lite fremskritt altså.... Og slik ble resultatet:

Når jeg først hadde høytrykkspyleren fremme så balte det på seg. Jeg tror jeg kan si at hele eiendommen, inkludert hus, pergola, murkanter, trapper etc etc med unntak av grusganger og gressplen er nyvasket! Innomhus er det litt verre :-)

5 kommentarer:

Vigdis sa...

Bra jobbet! Det suser og durer rett som det er i nabolaget pga høytrykksspyling.

krepsemor sa...

Tenk så enkelt det hadde vært om vi kunne brukt høytrykksspyleren inne også? Da hadde mannen i huset tatt helgevasken bare på et øyeblikk, he-he!
Hellene ble jo kjempfine! Har du støpt dem selv?

Gry sa...

Ja, tenk om! Hellene er i granitt og ikke støpt. Kjøpt i fjellandet Danmark.....

NoenNotater sa...

Det ble jo kanon! Høytrykkspyler er til stadighet oppe til innkjøpsvurdering her. Tusen takk for tipset om markjordbærplanter!

Ranten sa...

Innomhus tar vi til høsten :) Ja når det gjelder stein er høytryksspyler tingen! Det ser vi jo :) God ny uke til deg!