søndag 9. september 2012

Oregano

Oregano vokser "vilt" i hagen min - heldige meg!  Den er ikke av det invaderende slaget og holder seg i et hjørne av hagen så det er bare koselig synes jeg.  Jeg sådde frø i en potte for ca 10 år siden og de har spredd seg der i fra.  Sommerfuglene elsker også blomstene og de står i en sverm over oreganoen på varme sommerdager!  Jeg kunne ha hatt den i hagen bare av den grunn!

Den gjør seg også godt som snittblomst!  Kjekk å ha nå som det begynner å bli tynnere i rekken av blomster i hagen. Allsidig plante med andre ord.

Har du oregano i hagen har du krydder helt til snøen kommer.  Legger den seg på bladene er det takk og farvel for sesongen.

3 kommentarer:

Ranten sa...

Alltid deilig med krydderdufter i hagen. Stryke lett mens man går forbi :) Lekker vare!

Ranten sa...

Og det skulle være vase.. Selvfølegelig :)

Gry sa...

Takk Ranten, jeg liker lyset i vasen selv om fargen kanskje ikke helt "matcher" blomstene....