mandag 19. mai 2014

En liten hagevanding i Villniss hagen

Det går mest i maling av hus, garasje og bod her hos oss nå. Men en liten hagevandring i ny og ne må jeg unne meg.  Her er en liten smakebit:


En liten blomkarse som har fått beskyttelse.  Jeg måtte så dem på nytt igjen på grunn av et uhell (min mann :-))  For å få dem til å vokse raskest mulig har de fått beskyttelse av disse glassklokkene.  Det gjør utrolig stor forskjell på dem som har fått klokke, og de som ikke har fått.  For ikke å snakke om at de beskytter mot snegler også!


Storkonvallenblomster ennå.  Heldigvis for det, jeg bruker dem mye i buketter sammen med Løytnantshjerter.


Bladverket til Bispelue er virkelig vakkert i sollys!


Rolig ved dammen.


Løvemunn er et nytt bekjentskap. Jeg har kjøpt hvite og rosa, så det blir spennende å se hvor lenge de blomstrer etc utover sommeren.

Jeg har kjøpt flere solcellelamper i mosaikk.  Jeg liker dem så godt at jeg har lyst til å ha i nesten alle bed i hagen.....

6 kommentarer:

Marit sa...

Så fin og stemningsfull hagevandring hos deg, de lampene var virkelig flotte.

Nydelige planter og bilder,
klem fra Marit.

krepsemor sa...

Maling må til, og så blir en så fornøyd etterpå når jobben er gjort!
Så lurt å bruke glassklokker over de små spirene, så står de trygt for andre tofotinger:) Blomkarse har jeg jammen frø av, og de kan en jo så direkte ut!
Ha en fin uke!

Den lykkelige Hagen sa...

Håper du blir like positivt overrasket over dine løvemunn som jeg ble av mine i fjor. De blomstret leeeenge :)

Randines hageblogg sa...

Mange fine bilder fra din hage!

Marit Sønstebø sa...

Nydelige bilder, og spesielt det med bispeluen! De er store favoritter her :-)

Hagen i Vest sa...

Flotte bilder fra hagen din! Riktig så lekkert bilde av bispeluen. Skjønner godt du er begsistret for mosaikklampene, veldig dekorative :)