mandag 12. mai 2014

Hageredskap i kobber

Så utrolig mange timer hvert år blir tilbrakt med hagearbeid, og da synes jeg det er kjekt med skikkelig redskap.  Redskap som er solid og fungerer godt, men som også er fine å se på!

Jeg skulle ha meg en ny liten hagespade og med litt googling havnet jeg hos en internettbutikk i England.  Redskapene var i kobber, håndlaget og rett og slett lekre!

Selve bladet på spaden er bredt og fint og med skarpe kanter. 

Jeg leste på websiden til butikken at hageredskap i kobber skal redusere snegleplagen.  Ikke utrydde altså men redusere.  Jeg vet ikke om det stemmer, men tar det med som en bonus!

Jeg kjøpte også en vannkanne i kobber og en spruteflaske i messing.  Disse er mer beregnet på drivhus og innendørsbruk enn i hagen.


Jeg er i hvert fall kjempefornøyd med mine nye redskaper! Spaden er egentlig for fin til å brukes.....!

8 kommentarer:

Marit sa...

Så flott, nei det gjør ingenting at verktøyet er både praktisk og fint å se på.
Vakre kanner også, det var vært å lete litt på nett for dette.

Ha en fin hage-uke fra Marit.

Vivi sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Vivi sa...

Hei
Gode redskap er en nødvendighet i hagen, og disse var jo bare super lekre.

Ser du lurer på helgegleder. Den går fra lørdag til tirsdagskveld, og du er hjertelig velkommen til å delta.

Klem Vivi

Hagen i Vest sa...

Lekkert hageredskap! Helt enig med deg :) praktisk og flott å se på er ikke feil! Blir bare enda flottere når du tar det i bruk :) Ha det fint så lenge!

Den lykkelige Hagen sa...

Ja dette var virkelig luksus!

Annes sa...

Jeg er på jakt etter kobber redskap og vil gjerne ha nettadressen til dette stedet hvor du kjøpte dine redskap. har hørt flere gode saker om nettopp kobber når det gjelder hagen og plantetrivsel.

Villniss hagen sa...

Hei Anne, her er adressen: www.implementations.co.uk/site/home

Anonym sa...

Hei alle sammen. Det viser seg at kobber hageredskap kan ma også kjøpe i norge. Her er adressen: http://www.nochoice.no/