søndag 18. mai 2014

Pergola!

Jeg hiver meg på Hagegleder hos Vivishagerom og litt til. Hagegleden jeg vil fortelle om i dag er pergolaen jeg har.

Den fungerer som et grønt rom helt skjermet for innsyn.  Veggene er av Klatrehortensia og Humle, taket er klematis og kaprifol.  Morgenkaffen blir ikke tatt under pergolaen men et annet sted i hagen.  Men når det blir for varmt på terrassen da er pergolaen og skyggen verdt sin vekt i gull!  Til høyre utenfor bilde har jeg en hagegrill/ovn så det er fint å sitte her om kvelden også når kaprifolen dufter sterkt.


Akkurat nå er den herlige kaprifolduften litt blandet med maling....  Vi holder på å male huset, min mann maler hus mens jeg har fått tålmodighetsjobben med å beise pergolaen....  Ikke helt enkelt med villnisset!  Jeg har lastet ned ny musikk på telefonen, og så tenker jeg på alt vi IKKE må gjøre til neste år!  Da kommer jeg meg gjennom bit for bit.

Kaffe i min nye favorittkopp med blomster, og hjemmelagete skillingsboller under pergolaen.

Når det er steikende sol og skarpt lys er det kjempefint å ta bilder under pergolaen, lyset blir så fint!

6 kommentarer:

Marit sa...

Å så flott, i ett grønt ute rom kan man jo bare ha det bra.
Fine bilder, ha en strålende ny mai uke fra Marit.

Villniss hagen sa...

Takk skal du ha Marit!

Vivi sa...

Der så det utrolig koselig ut. Kan godt skjønne at du koser deg der.
Det er deilig å kunne ha et flott sted i skyggen, når sommersola blir for varm.
Kjempe hyggelig at du ville være med på helgegleder. Ønsker deg en fin ny uke.

Klem Vivi

Hagen i Vest sa...

Så flott med pergola! Et slikt grønt rom må være fantastisk å ha. Drømmer meg bort jeg nå,,, hengekøye og en inspirerende hagebok :) Ønsker deg en fin ny uke! Kanskje temperaturen gjør at du må søke skygge under pergolaen? La oss håpe :))

Den lykkelige Hagen sa...

Det ser ut som en deilig plass å være!

Jannibele sa...

For en flott pergola. Så lunt og koselig det må være å sitte der med frodig blomstring på alle kanter. Og med herlige kanelboller til:):) Kjenner nesten duften av dem:) Ha det godt.