fredag 16. mai 2014

Regntung 16. mai

Ikke mye "kom mai du skjønne milde" dagen før dagen.  Regnet pøser ned non stop og blomster og planter henger med hodet og ser ganske så pjuskete ut.  Ikke en fugl er å se heller.


Blomsterklokkene på Rhododendron er rett og slett fylt med vann!


Men de er jo fine når regndråpene dekker dem.


Tulipanene strever med å holde hodet høyt


Heldigvis rakk jeg å gjøre hagen klar til 17. mai før regnet satte inn.  Jeg fylte ikke mindre enn to store søppelsekker med skvallerkål, og det for andre gang denne våren!  Det er ett bed hvor jeg har problem med skvallerkålen og den kveler omtrent alt som er der. Men jeg må jo nesten beundre voksetrangen den har også....  Jeg er klar over at du kan bruke skvallerkål både i salat og i supper, men det ville jo bli fryktelig mye salat da!


I morgen sier værmeldingen opphold og solglimt utover dagen så jeg krysser fingrene!  Jeg ønsker alle som er innom her en riktig fin 17. mai!

3 kommentarer:

Kathrine sa...

Vakkert med dråper på blomstene. Håper det kommer sol etter regn til deg også, det gjorde det her i dag.
Jeg sliter også med denne skvallerkålen. Lager mye Pesto av den, men det blir jo veldig mye Pesto også.
Men å bli kvitt den, det blir jeg nok aldri..
Flotte bilder her, og under her.

:)

Ranten sa...

Nå kommer solen! God 17 mai :-))

Hagen i Vest sa...

Gratulerer med dagen! Og så herlig at solen bestemte seg for å skinne på oss i dag :) Det har regnet godt disse dagene og måleren viser 30mm nedbør. Jeg tenker det gjør susen i hagen med en god bløyte før varmen som er meldt. Nydelige bilder du deler med oss! Ønsker deg en strålende nasjonaldag!