fredag 2. mai 2014

Vårblomster i hagen

Hver gang det kommer et lite vindpust så er det akkurat som om det snør ute.  Det er blomstene til søtkirsebær- og plommene som allerede er avblomstret.

Men heldigvis, nå dukker det opp nye blomster i hagen nesten daglig.

Perleblomst og bispelue. Bispeluen er en favoritt, flotte blader og delikate små blomster.

Klosterklokkene holder ut fremdeles.

Diverse potter med frø i minidrivhus


For å friske opp litt....  Mini påskeliljer og Stemorsblomster

Jeg tar sjansen på at nattefrosten er over i H2 og har satt ut Hortensia.  Krysser fingre!


Morgendugg. Denne vet jeg ikke hva heter.  Det er en løkplante jeg har fått i gave. 

Bilde av planten over når den har sprunget ut.  Den ser nesten ut som det norske flagget!


Det blir aldri nok blomster, så jeg må selvfølgelig plukke med meg hvitveis når jeg er på tur!

4 kommentarer:

Mariann sa...

Ja, nå skjer det mye i hagen! Gaveplanten din er nok en Anemone coronaria, kronanemone. Flott hortensia! Jeg har satt mine ut for en stund siden, og de har klart seg bra. Her har det vært minusgrader de to siste nettene.
God helg!

Villniss hagen sa...

Takk skal du ha! Jeg hadde ikke gjettet på Anemone!

Liv i Hagen sa...

Bispelue har ikke jeg sett før. Den ser spennende ut. Nydelige blomster i hagen din :-) Hilsen fra Liv

Villniss hagen sa...

Bispelue er flott! Blomstene er skjønne nå på denne tiden, og bladverket er rett og slett lekkert!