søndag 21. februar 2016

Hva garasjen skjuler

Det spirer og gror ute, i bedene spirer krokus og på klematiser finner jeg fine store knopper.   Jeg kjenner det begynner å klø i fingrene etter å begynne å spa i bedene!

Det er ikke bare i hagen det spirer.  I garasjen står potter med pelargonium og de av hortensianene som ikke er for store til å bæres inn.  Også her kommer plantene med nye skudd.  Så for at de skal få noe annet enn lampelys så hiver jeg opp garasjeporten når det er sol og varmegrader ute.


Det ser ikke så sprekt ut, men det gikk kjempefint i fjor.  Plantene ble skikkelig frodige og flotte.  Så jeg krysser fingre i år også!  Det er ekstra kjekt å ha sommerblomster som du overvintrer og ikke bare kjøper nye hvert år.

1 kommentar:

Anne-Kristin sa...

Her i Bergen venter vi også på våren! Min ene pelargonia står fint i kjøkkenvinduet, der den har selskap av de første frøplantene i år, chili og paprika. Om en drøy uke skriver iv mars, og da skal det være vår! Ha en fin siste vinteruke! Hilsen Anne-Kristin