mandag 4. april 2016

Hagesesongen er i gang!

Hjem fra vinterferie i går - hagesenter i dag! Jeg føler på meg at i år blir det et godt hageår.

Tusenlappene fløy på hagesenteret.  Massevis av frø ble kjøpt inn.  Tomater, agurk, chili, basilikum, timian etc etc 


Jeg merker alderen, eller skal jeg si erfaringen....  I år er det første gang jeg ikke innbiller meg at jeg skal huske hva jeg har sådd i de forskjellige pottene.  Merkepinnene jeg har hatt liggende i årevis er dermed tatt i bruk.


Ikke har jeg sådd enorme mengder av hver sort heller.  Jeg har lært hva vi bruker mye av, og hva vi bruker mindre av.  Og så sår jeg i flere omganger slik at alt ikke blir modent samtidig.

Jeg kjøpte meg et nytt vekstkar på senteret.  Det skal være det siste nye og er designet slik at sneglene ikke klarer å komme opp.  Ikke spesielt pent, men hjelper det mot snegler er jeg villig til å prøve.  Metallet gjør kanskje sitt til å varme opp jorden også når solen skinner? 


Jeg kjøpte også et lite insektshotell.  Jeg begynner med et lite for å se om det fungerer, jeg kan eventuelt få meg et større seinere.  Vi har så mye humler og bier i hagen at vi fleiper med at med biedøden rundt omkring kommer folk til å ligge på lur utenfor hagen vår for å fange bier.... 🐝






1 kommentar:

Jannibele sa...

Så herlig å være i gang med sådden! Det er et stort høydepunkt. Du har en raus samling der:) Akkurat sånn det skal være. Kjenner igjen overvurderingen ift merking:) Jeg tok også grep i år. Klokt. Lykke til!
Hilsen Jannicke