fredag 22. april 2016

Innflyttet i hagestuen

Arbeidet med hagestuen er nesten ferdig, så nå flytter jeg inn igjen!  Det blir et opphold nå til høsten med de siste detaljene.  Slik som gulv- og taklister og plater mellom vinduene.  Men det er i hvert fall slik at stuen kan brukes i sommer.  Utvendig har jeg malt første strøket.  Planen var å male ett strøk til i dag slik at jeg var ferdig før helgen, men aprilværet har satt en stopper for det.

Gardiner har jeg fått opp. Mot syd hvor det er mye sol har jeg valgt mørke gardiner,  med hagemotiv selvsagt!



Mot nord har jeg valgt lysere gardiner.


De matcher overhodet ikke, men det bryr jeg meg ikke om. Det er bilder jeg har tatt selv og fått trykket på, så nå kan jeg sitte her og mimre!


Sitrustreet har fått kommet ut i hagestuen sammen med en nylig innkjøpt auberginplante.



Fra hagestuen har jeg utsikt til dammen hvor denne soleihoven (tror jeg) blomster


Den har blomstret i "en evighet" nå og er en favoritt i dammen.  Jeg kunne ha tenkt meg en plante til men har ikke funnet den til salgs enda.  Inne blant blomstene har en frosk funnet seg et hjem og sitter der og kvekker!  Hvordan den har funnet frem til oss begriper jeg ikke for vi bor i et boligfelt og det er langt fra vann og myr.

Det blir ikke kos med rødvin i hagestuen i kveld for å feire innflyttingen.  Yngstemann har bursdag i morgen og skal bruke stuen til LAN-party med kompiser i kveld/natt.  Jeg liker meg best her i tidlige morgentimer når det er helt stille i nabolaget.  Det jeg alltid glemmer når jeg får spørsmål om utlån av stuen er at den slett ikke er ryddet før langt på dag dagen etter.  Når det er LAN-party legger de "søte små" seg omtrent når jeg står opp..... 

5 kommentarer:

Marit Sønstebø sa...

Lanparty husker jeg mine "små"drev med også. Veldig populært!
Flotte gardiner! Velsignet deilig å høre at det er ikke alle som bryr seg om ting matcher... ;)
Heldige deg som har hagestue!

God helg!

Marit Helene Gåsland sa...

Så fint å koselig dere har fått det, denne stua blir nok brukt flittig i sommer å så kan en jo forlenge sesongen begge veier.
Dere er flinke, ha en fin helg å kos deg inne å ute.

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Koselig med utestue. Holder også på å jobbe litt på vår, men det er en med en helt åpen vegg. Her er det materialer over alt. Ha en fin dag,
hilsen Ingeborg fra fruhaldshage.blogspot.com

Bille sa...

Ser ut som et trivelig sted for arbeidsøkter! Og egen kvekkende frosk i hagen høres topp ut! Når du greide å lokke den til boligfelthagen, kan kanskje jeg greie å lokke den opp på balkongen :) God helg!

Rita sa...

Deilig med utestue og fint at hele familien finner anvendelser for den. Jeg ønsker meg også frosk i hagen, men da må jeg vel anlegge en dam, og det tror jeg ikke blir på en stund ennå. Kos deg fremover. Rita