lørdag 30. april 2016

Kaldt

Skulle ikke tro mai er rett rundt hjørnet så kaldt som det er nå.  Siden forrige innlegg har det derfor ikke vært så altfor mye hagearbeid å rapportere om.  Jeg har fått tømt komposten og fyllt på med jord i bed som trenger det.  

Det som egentlig skulle ha vært prioritert er å få plantene jeg har sådd og som jeg har innendørs over i større potter.  Dette må jeg gjøre utendørs men jeg har utsatt det flere ganger på grunn av det kalde været.  

I dag bestemte jeg meg for at det fikk briste eller bære.  Det ble litt sånn kamikaze planting.  Plantene stod på vent inne i gangen og så tok jeg en og en potte ut for å plante om så fort jeg kunne. Jeg var litt redd for at det skulle bli for kaldt for basilikum og tomat.  Basilikum har klart seg fint, men to av tomatplantene henger med hodet etter at de kom inn igjen.  Jeg håper de kommer seg og at de bare er litt sjokkerte.....

Frøplantene under fiberduken ute har det helt fint, der vokser og trives det.

Denne lille frøplanten vokser i utkanten av plenen under morelltreet. Jeg aner ikke hva det er for noe.  Flotte farger, og stort og kraftig men den ser ikke spesielt vennligsinnet ut! 


Det holder til en del fugler i treet, så kanskje det er et frø de har mistet. Det skal få vokse litt til tenker jeg.


4 kommentarer:

Marit Sønstebø sa...

Den frøplanten så ganske skummel ut, ja! Det blir spennende å se hva det er :)

Furulunden sa...

Du får legge et ullteppe over plantene, hehe. Nå vil vi ha gidvær og varme 😊

Furulunden sa...

Godvær altså

Rita Hogefeld sa...

Du får holde oss oppdatert på den skumlingen av en frøplante. Bilde når den blir større, kanskje?

Har fått med meg at våren ikke har vært særlig snill med dere søringer i år. Håper det bedrer seg snart :)